Am un amic Finlandez, e incredibil, am stat atat acolo fara nici unul si acum am unul gasit pe internet, corespondam despre w115.
Tipul are si el unul sau doua, e foarte tehnic si ca orice finlandez are mii de ore libere in fiecare zi asa ca restaureaza masina piesa cu piesa, cu un entuziasm ce tradeaza doar faptul ca acest hobby nu ii mai lasa multi bani pentru bautura.
Acum cateva zile ii scriu ca am gasit in pre-filtrul de ulei (filtrul de ulei e un filtru de plastic care retzine kestii pe care filtrul propriuzis din material textil probabil ca nu le-ar putea retine) niste pilitura de fier.
Si ii scriu tipului ... bai sa vezi, am gasit niste metal de culoare deschisa in filtrul meu de ulei. Asta zice "oh no".
Eu ii zic, stai frate, nu e panica ca e pilitura fina, ca sarea, nu ca boaba de piper.
Asta zice .. pai cum ? Zic nu stiu sa moara traian, poate pentru ca ii dau in ultima vreme sa sara foarte foarte tare. (de mi-a crescut consumul cu un sfert)
Si el zice ca probabil ca de acolo. Eu ii zic ca asta e, la noi se si numeste popular "ii dai forja", acum inteleg de ce a fost atat la indemana mecanicilor comparatia. De la ce gasesti in ulei.
Si apoi ma suna la vreo zi-doua, Ioan ca ii dadea el pe autostrada de langa orasul lui vreo 120km/h, de fapt el a fost foarte tare m-a sunat cand masina avea 100km/h si in cele 2-3 minute in care mi-a explicat ce face masina urcase la 120km/h, accelerata usor.
Si eu ii zic "da-i, ca gasesti dupa aia in filtrul de ulei sare".
Ioan usor nedumeit .. "ce sare" ?
Si eu: "ce sare din motor"