Monday, October 13. 2008
Ma plimbam eu seara prin oras pe o ploaie mocaneasca in tricou rosu cu maneci lungi (fara sa am la mine nici unul din sclipiciurile pe care scrie "stay alive" si care se vand sub diverse forme la orice magazin unde gasesti carne, ziare si fructe/legume). Eram pe jos dar aleg sa merg pe 110, un drum de importanta care duce atat spre Turku cat si spre Helsinki, depinde daca o iei la stanga sau la dreapta. Alt drum la fel de important care se intersecteaza cu 110 si taie practic orasul in patru ca pe o pizza este drumul 52 dar cu el nu aveam treaba in seara asta.
La un moment dat vad o mare aglomeratie de oameni pe trotuarul si asa mic, iar in departare doua girofaruri albastre care faceau troboscopic fiecare strop de ploaie sa se simta ca la discoteca in drumul lui spre eternul asfaltului. Ce sa fie, ce sa fie ... au facut astia reconstituirea accidentului din weekend sau ceva ... ce sa fie ce sa fie ...
Era un Crysler Grand Voiager aproape nou, cu taxi scris pe el si cu jumate din tinichigerie pe iarba iar cealata jumatate pusa aprope perpendicular pe axul drumului trona pe una din benzile soselei. Mare noroc mare ca soseaua avea pe mijloc acel petec de iarba fara bordura pe care s-a refugiat masina.
Langa masina era cauciucul corespunzator rotii de pe partea stanga fatza (sofer) si langa cauciuc erau puse tacticos, clopotul stalpului in care s-a intrat si care a cazut in urma impactului, stranse intr-o punga sterila erau toate cioburile becului ce s-a facut praf cand clopotul a cazut la pamant, pe cauciuc erau puse spre vanzare un disc de frana aproape nou, un etrier de calitate, placutele de frana, o parte din articulatia masinii si mai tot ce se rupsese din masina in momentul in care geanta Oxigin a cedat si cedand roata a ramas fara aer instantaneu iar masina a fost franata atat de frecarea cu asfaltul cat si de faptul ca aproape toata articulatia de pe partea stanga a fost smulsa in cadrul acestui eveniment.
Deci totul a pornit de la niste genti prea subtiri pentru niste cauciucuri prea groase. Test de calitate nada, si uite ce bine, ca nu doar ca se va cumpara o geanta noua dar acum se vor cumpara si elemente de suspensie, parte din articulatia fatza, etc. Din punct de vedere al productiei ea nu a fost incetinita de acest eveniment fara victime ci din potriva, unde dai, unde crapa, dar uite cat trebuie inlocuit.
Apare masina care asigura transportul Cryslerului, un tip cu o lanterna in mana da un tur masinii si schimba doua vorbe cu politistii de fatza. Apoi se suie toti in masini si pleaca. Zic .. uite frate, ce oameni corecti, se schimba tura, vor sa ii lase si pe ceilati plictisiti din sectie sa vada minunea. Cinste lor. Tocmai cum ii laudam eu in gand, hic, se intorc frumos, masina de politie blocheaza strada in prima intersectie in care orice trafic avea posibilitatea sa se deplaseze alternativ si domnul cu o burta sexy de bere si cu lanterna in mana apasa pe un buton la camionasul lui MAN. In momentul acela motorul care pana atunci torcea taca taca taca taca, diesel music, taca taca taca taca, incepe si urla de zici ca se dadea startul la F1 si masinile stateau la relanti in 4000 ture. O platforma se lasa usor jos si un cablu este detasat, odata cu el spre platforma vine agale arand usor intai iarba apoi pamantul cu usa din stanga ce statea intredeschisa un ditamai Crysler Grand Voiager, cu caseta de taxi pe el, inauntrul masinii totul era intact, in exterior .. inca i se mai faceau poze. Se harscaie usor cu burta de asfalt si hop, incepe si urca usor pe platforma, lasand in urma lui o dunga alba, lunga dar nu prea groasa, o amintire pentru alte dati spre aceeasi adresa.
Dupa ce masina e urcata pe platforma, politia deja pleaca, soferul de pe MAN apasa butonul ce readuce la beat-ul initial taca taca taca taca motorul, si dupa ce trimite ca un fotbalist profesionist toata iarba si tot pamantul de pe asfalt inapoi spre spatiul verde, da o flegma de satisfactie si poate un "sa iti tragi malu, Doamne fereste" isi stinge lanterna si apoi usor viteza intai, apoi a doua, apoi nu se mai vede, dar se aude a treia (cu fluierat de turbo)...
Saturday, October 11. 2008
Pentru cei curiosi: VW Phaeton, cu 4x4 standard ... si foarte amuzant .. scaunul se poate regla in 18 feluri, mai putin in cel in care sa nu patzesti nimic cand te rostogolesti cu masina; Phaeton este de asemenea dotat standard cu ICRS (Intelligent Crash Response System) si are in jur de 10 airbaguri.
![](/blog/uploads/Phaeton_Steel_Frame.jpg)
(structura de otzel a lui vw phaeton)
![](/blog/uploads/Phaeton_Airbags.jpg)
(cele nspe airbaguri)
LASER FRATE
Ma intreb .. ce ar putea sa faca ICRS, in cazul de mai sus nu mai mult decat un fond de ten sau un capac bine inchis.... Eu as pune un FSMS in toate masinile, atunci cand ai accident si e clar ca o mierlesti sa se trimita automat mesaje SMS "prietenilor" gen 'credeam ca esti in mijlocul drumului de aia nu am franat', 'am tras dreapta ca am vazut-o pe ma-ta pe trotuar', 'continuam discutia dincolo, jegosule' sau mesaje mai scurte cu cuvinte de patru litere, poate chiar insiruite unul dupa altul, etc.
Ce face totusi ICRS? DUPA accident, opreste pompa de benzina/motorina aflata in interiorul rezervorului, deconecteaza bateria, deblocheaza toate usile, pune in surdina un requiem.
Tot timpul am avut o fascinatie a datei decesului (parte de la istorie, si parte de la munte) mi-a placut la nebunie de orice persoana care alegea sa crape fix intr-o zi care sa dea bine pe cruce gen ... 10.04.19xx - 04.10.20xx, cei care o ardeau in aceeasi zi si/sau zi si luna primeau mult mai multe puncte, Heider a mierlit de ziua lu mama lui, putzine puncte. E o cruce in schimb la cota 2000 sinaia, in care o persoana a decedat fix de ziua ei.. nu mai tin minte exact ziua, dar luna e august sigur, foarte tare.
Friday, October 10. 2008
test post, aceasta este prima insemnare a lui becali.
toata presa a spus ca si-a facut blog dar nimeni nu a dat linkul, nu il dai nici eu ca sa fiu trendy
ce scrie becali in "bine v-am gasit":
"Bine v-am g?sit!
De când m? ?tiu, spun lucrurilor pe nume. Unora le place sinceritatea mea, altora nu. Cu scrisul nu m? omor. N-am r?bdare, iar cu computerul nu sunt prieten. Ori, dac? nu-?i place s? scrii, cum s? ai un blog?
Dac? m-ar fi sf?tuit cineva în urm? cu ceva timp s?-mi fac un blog, a? fi râs cu poft?. ?ti?i cum râd eu, în hohote, m-a?i auzit de atâtea ori. Acum nu doar c? nu râd, dar am decis, de bun? voie ?i nesilit de nimeni, s? am un blog. Nu e un moft, cum poate a?i fi tenta?i s? crede?i. Consider c? doar a?a pot vedea ce ecou au spusele mele în rândul românilor. Atunci când vorbesc în fa?a camerelor de luat vederi sau sunt invitat la diverse emisiuni, pot afla doar c? prezen?a mea a sporit sau nu audien?a, dar nu am nici cel mai mic indiciu despre reac?iile oamenilor. Opiniile jurnali?tilor care îmi judec? presta?iile nu sunt întotdeauna corecte.
Vreau s? pot comunica ?i cu fanii mei, ?i cu du?manii mei înver?una?i. Am destui, ?i în sport, ?i în politic?. Declar din start c? nu voi sta nicio clip? în fa?a tastaturii, dar v? asigur c? eu sunt cel care dicteaz? textele de pe acest blog. Mai promit c? voi g?si întotdeauna timp s? r?spund la cele mai importante critici aduse de voi, cititorii spuselor mele. "
Thursday, October 9. 2008
nu pot sa va spun cat de tare poate sa fie tipul prins la test.
in primul rand ca nu a fost un test, a fost copiere pe fatza, tipa nu a avut nici un fel de scharm iar el la un moment dat era sa ii zica pa pa.
totusi, la confruntare, asta incepe si face misto de bodigarzi, le pipaie burtile, la un moment dat ii spune unui bodigard ca sa aiba grija cand il atinge ca poate se loveste la ceas. apoi il roaga pe ala cu camera sa opreasca filmarea ca sa poata si el sa ii bata pe "astia".
la un moment dat moderatorul emisiunii zice: HAI SA NE POTOLIM, iar omul nostru intreaba "DE CE?"
genial.
saptamana asta am lucrat impreuna cu un neamt, este groaznic, ajung la job la ore infernal de matinale si plec de acolo stors seara la ore la care nici nu stiam ca mai e lumina in fabrica. e groaznic, parcarea e goala si la venit si la plecat, iar vremea de afara este mohorata. fuck.
|